Perhentian islands, vakantie in een vakantie!

6 november 2013 - Pulau Perhentian Kecil, Maleisië

Het is net of we in een ansichtkaart belanden: azuur blauwe zee, hagelwit zand, palmbomen die de zon aanbidden en een strak blauwe hemel! Het bestaat echt: welkom op Pherentian eiland Kecil. Een klein paradijs!

We nemen een diepe teug van de heerlijke zeelucht en ploffen onze backpacks neer, pfoe wat een hitte. Het zweet druipt van onze lichamen...waar zullen we slapen? "Schat, kijk eens naar zee", zegt Jelle. Er flits kort een filmshot van James Bond en zijn girl voorbij, maar het is veel mooier! Wat een enorme verassing, Floor en Ben! Dat hebben ze samen met Jel goed voor elkaar! Ik wist van niks, sta nog minuten verbaast met mn ogen te knipperen als ik hun in de armen spring.

Ze leggen ons meteen in de watten, de schatjes hebben een kamer geregeld met zicht op zee en de dagen erna slapen we in houten hutjes op het strand. We graaien snel onze zwemkleding uit de tassen, doen een zonnebril en een dikke laag zonnebrand op en strijken onze badlakens neer. De eerste duik is zalig!
Het regenseizoen komt eraan en 's avonds vieren we feest met een regendans in bikini in de eerste en enige warme tropische regenbui van de week (filmpjes zijn bij Ben op te vragen, maar stel je geen Baywatch taferelen voor). Een mooi begin van onze 'vakantie in een vakantie'!

Padi
Vier dagen bikkelen, theorie tests, 7 uur op, terwijl je meisje zich nog een keer omdraait, duikkunstjes op 7m diepte, maar er luidt een gezegde: 'Meet people, go places, divers are happyer!' Jel haalt deze week zijn onderwater certificaat en mag zich nu een open water diver noemen! Ben, Floor en An hebben hun padi al en genieten van het eiland, een boek en een aantal prachtige duiken. Ben als professional onderwater paparazzi, is helemaal niet te stoppen.

We lunchen iedere dag samen en als de duiken achter de rug zijn, delen we onze ontdekkingen uit de onderzeewereld met bier en snacks op het warme strand. s' Avonds spoelen we het zeewater van ons af en schuiven we aan bij een verse vis bbq. Het is heerlijk om na drie maanden het thuisfront dichtbij je te hebben.

Verjaardag

Familie dichtbij, perfecte lokatie, verjaardagsliedjes en cadeautjes. De laatste avond op het eiland vieren we een vervroegd verjaardagsfeestje. Na het eten hurken we neer op strandmatjes, delen een kiwi sisha, nippen van lokale rum, drinken ijskoude biertjes en genieten van de vuurshow met vuurspuwers en dansers. Later op de avond sluit de halve duikschool aan en genieten we van livemuziek van een plaatselijk bandje.

Afscheid

De laatste dag is aangebroken, we blijven liever wat langer van dit beachleven genieten, maar onze vlucht is al geboekt.
We snorkelen de laatste uurtjes tussen de vissen met een hand vol brood. Helaas is het nu echt tijd om in te pakken. Na de lunch en dikke knuffels, varen we met de speedboot richting het vaste land en verdwijnen uit zicht...het voelt net of we een relatie verbreken, nu valt afscheid nemen best zwaar! Ben en Floor blijven nog een paar dagen samen op het eiland genieten van de romantische stek!

Kecil is een hoogtepunt in een al onvergetelijke reis! Floor, Ben, bedankt voor de geweldige week!

1. Sanne:
    6 november 2013
  2. Denise:
    6 november 2013
    Wowie..wat te gek!!! Onvergetelijke verjaardag! :)
    Zucht.. Perhentian Islands, wat is t daar heerlijk!! Njoy! Xx
  3. Jacques d'Ancona:
    7 november 2013
    Besten,

Met veel blijdschap weer kennis genomen van een nieuw verhaal op jullie digitale logboek, i.e. ‘website’. Edoch, sta mij toe een kanttekening te maken bij een anderzijds wervelend relaas: in regel 4 ontbreekt een voorzetsel. Ergo, de correcte zinsnede zou dus volgens mij moeten zijn: “Schat, kijk eens naar DE zee”, wat natuurlijk grammaticaal het hart sneller doet kloppen.

Ik sta uiteraard toe dat Jelle in zijn uitspraak het betreffende voorzetsel ingeslikt dan wel vergeten kon hebben, maar ik ken hem al jaren als een ferme knaap c.q. gerespecteerde muzikant en acht het onmogelijk dat dit zou gebeuren.

Ik wens jullie nog veel reisvertier en blijf vol begeerte uitkijken naar nieuwe verslagen.

Hoogachtend, J. d’A.
  4. Mam en pap:
    9 november 2013
    In eeeeen adem gelezen. Kan de berichtgeving van volgend reisdoel niet afwachten. Van 7 meter onder water tot 4500 m richting het dak in Nepal.........begin nu met ""schrijven"""!!!!
  5. Happyer:
    10 november 2013
    Het schitterende Hollandse landschap schiet aan hem voorbij wanneer hij gratis de beschikking heeft tot het wereld wijde web. Hij is onderweg naar zijn ouders terwijl hij de romantisch verbloemde reisavonturen van zijn goede vrienden tot zich neemt. Jelle en Anne zijn alweer ruime tijd weg maar hadden gelukkig nog net tijd om hem te zien voordat ze vertrokken. Het is wel een beetje vreemd, zo veel avonturen, zo veel verhalen, zo veel tijd dat ze elkaar niet zien, en toch nog altijd dichtbij elkaar. Hij is blij met hun reisverhaal, dat het goed met ze gaat. Tegelijkertijd denkt hij aan zijn eigen plan dat uiteraard heel anders is. Gelukkig heeft hij net een leuk eigen plekje gevonden om tijdelijk te wonen. Maar zijn plan blijft ook de wijde wereld en dat wordt nog weer duidelijker bij het lezen van hun mooie verhaal.

P.S.

Geachte J. d'A, beste Jelle en Anne,

In eerste instantie wil ik mijn dank uitspreken naar de heer d'Ancona's doortastende optreden. Het is inderdaad schokkend hoe er vandaag de dag met taal wordt omgegaan. Zoals u zelf al aangaf doet dit natuurlijk niet af aan de kwaliteit van het verhaal. Zelf was ik niet te kritisch op dit stel hun Nederlandse taalgebruik.

Het genoemde Engelse gezegde daarentegen staat ter discussie en wordt bovendien verkeerd geschreven. De overtreffende trap van het woord 'happy' is 'happier'. Dat gezegd hebbende doen wij een pas op de plaats, laten wij niet tot conclusies overgaan. Het zou namelijk verklaard kunnen worden door een letterlijk dictaat van het gezegde uit een folder van de Maleisische duikschool. Dit is natuurlijk speculatie maar gezien Jelle's professionele achtergrond kan ik mij niets anders indenken. Zuid-oost Azië staat bekend om de inaccurate manier van het Engelse taalgebruik.

Graag zou ik berusten in deze theorie maar daarvoor is wel bevestiging nodig. De wereldbevolking staat voor een intellectuele afgrond.

Met vriendelijke groet,

Meneer Happyer.